-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)
-آخرين مراسم عبادي حج پيامبر اسلام را به طور مشروح بيان كنيد؟(0)
-آيا آدم ( ع ) و حوا را خداوند باهم آفريد ازدواج آنها چگونه بود؟(0)
-دين حضرت آدم ( ع ) و حوا ( ع ) چه بود؟(0)
-اينكه گفته مي شود ايمه قبل از حضرت آدم خلق شده اند درست است ؟(0)
-چرا از فرزندان حضرت آدم ( ع ) تنها از هابيل و قابيل در قرآن كريم نام برده شده است ؟(0)
-آيا اگر آدم و حوا از آن شجره ممنوعه نمي خوردند، همواره در بهشت مي ماندند؟
(0)
-چرا در قرآن كريم، خداوند به حضرت آدم و حوا مي گويد به درخت ممنوعه نزديك نشوند؟ آيا تعبير نزديك نشدن حكمتي دارد؟
(0)
-در برخي از احاديث آمده است كه حوا، حضرت آدم((عليه السلام)) را وسوسه كرد تا آدم و حوا به درخت ممنوعه نزديك شدند; در حالي كه در آيات قران آمده كه شيطان آن دو را وسوسه كرد; آيا اين دو مطلب با يكديگر منافات دارد؟
(0)
-درختي كه شيطان آدم را به خوردن آن واداشت، چه درختي بود؟
(0)
-چرا آدم و حوا از خوردن ميوه درخت مخصوص نهي شدند به عبارت ديگر علّت ممانعت چه بود؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:39929 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:46

در مورد اصحاب كهف و داستان مربوط به ايشان (چنانچه در قرآن كريم آمده است) به يكسري معلومات و اطلاعات نيازمندم ، در اين مورد سوره كهف آيه 9 وارد شده است و همچنين در روايات اسلامي مسيح از اصحاب كهف ذكري به ميان آمده است. خواهشمند است در اين مورد بنده را راهنمائي كنيد و اگر كتابي را مي شناسيد از آن نام ببريد.
نويسندگان غربي مانند «ادوارد گيبون» و «لويس مايستيون» مترجمان قرآن و جمعي از متفكران بر اين عقيده اند كه مقصود از « اصحاب كهف » كه قرآن درباره آنها سخن گفته همان خفتگان هفتگانه( The Seven Sleepers ) هستند و اينان هفت جوان بودند كه از عبادت بتها سر برتافته و پيش از آنكه آئين مسيح(ع) به صورت دين رسمي دولت درآيد به مسيحيت گرائيدند چنانچه ماسينيون مُستشرق فرانسوي كتابي درباره ايشان نوشته و آن را « خفتگان هفتگانه افسوس » (اصحاب كهف) در اسلام و مسيحيت ناميده است. افسوس يكي از دوازده شهر مهم آسياي صغير است كه در كناره درياي « اژه » با فاصله 35 ميل در سمت جنوب « اسميرنه » ازمير فعلي در تركيه برپا بوده و اكنون ويرانه است. اين پژوهشگران بيان ميكنند كه اختفاي اين جوانان در عهد Decius (249 ـ 251 م) كه عرب او را دقيانوس مينامند اتفاق افتاده است و مدت خواب ايشان تقريباً دويست سال بوده است. مورّخان بزرگ داستان اصحاب كهف را در فاصله بين حضرت مسيح(ع) و ظهورحضرت محمد (ص) مي دانند از اين رو در كتب عَهدين چيزي نوشته نشده است گرچه قريش از يهود اين داستان را شنيده اند در منابع غربي شماراصحاب را هشت و سخن از همراهي سگي نيست ، آنان مدت دويست سال خواب نوشته اند ، ولي مسلمانان خواب آنها را مدت سيصد سال ميدانند . در جايگاه غار كهف اختلاف كرده اند بعضي ميگويند در شهر افسوس در تركيه در 73 كيلومتري ازمير بوده است ، صدها قبر در آنجاست. علامه طباطبايي معتقد است كه اصحاب كهف در هشت كيلومتري عمان پايتخت اردن است . برخي ديگر گفته اند در كوه قاسيون در نزديكي دمشق قرار دارد عدّه اي معتقدند در بترا از بلاد فلسطين واقع شده ، برخي مي گويند در اسكانديناوي است كه هفت جثه سالم به شكل روماني ها كشف گرديده است و مكان هاي ديگري نيز گفته اند كه قابل بيان نيست.

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.